25 lutego 2011

Wystawa panGenerator w Galerii 2.0

Share Warsaw poleca wszystkie wydarzenia w Galerii 2.0, gdzie również obecnie odbywają się nieformalne spotkania i prezentacje Up!Grade Warsaw, prowadzone przez zaproszonych artystów nowych mediów. Up!Grade - międzynarodową incjatywę podobną w swojej pozainstucjonalności do Share Warsaw, rozpoczął w Polsce i prowadzi Rocha Forowicza, artysta, doktorant ASP i kurator.

(polecam artykuł o pierwszym share warsaw w kooperacji z Up!Grade, Aktivist)


W składzie panGenerator, uczestnik share warsaw Krzysztof Cybulski, a także: Krzysztof Goliński,Jakub Koźniewski, Piotrek Barszczewski.
Up!Grade 1 marca 2011
Galeria 2.0 (na poddaszu ASP)

panGenerator atakuje lumenami i decybelami progresywną Galerię 2.0!
Barokowe formy vs układy scalone, nieprzyzwoita ilość kabli, płótno vs LED'y, cymbałki samogrające i samoświecące, dokumentacja z inwazji brylantów na centrum Warszawy i jeszcze kilka form algorytmicznych laserem ciętych...
...
projekty:
404, 1.461501637330903e+48, operacja brylant, jinglow, sierpiński, voronoi...

panGenerator
panGenerator to interdyscyplinarna, nowomedialna grupa artystyczna, założona po elitarnych warsztatach Medialab w Chrzelicach 2010. Za cel stawia sobie łączenie designu i ekspresji artystycznej z nowymi technologiami, działanie na styku wielu dziedziń i kooperację z przedstawicielami zróżnicowanych środowisk - inżynierów, projektantów mody, muzyków, programistów etc. Poza działalnością projektową chcemy też brać aktywny udział w edukacji na polu wykorzystania nowych technologii w kreacji artystycznej i projektowaniu. Działamy w duchu creative commons i opensource.

20 lutego 2011

VJ stage design

Czy słyszeliście o LUNCHMEAT? Wydarzenie to ma miejsce w Pradze, czyli nie aż tak daleko, dlatego zachęcam do podróży w tamte rejony już za miesiąc, kiedy to będzie miała miejsce kolejna edycja festiwalu. Wygląda na to, że sąsiedzi rzucili się na głęboką wodę i mają odwagę na śmiałe kooperacje z takimi festiwalami jak Mapping Festival czy wręcz wykazują się własnymi pomysłami na wzbogacenie programu (i pola działań VJów), a tym samym nie są kolejną kilszą audiowizualnych spotkań (rodem z 2007) z ograniczonymi perspektywami. Design sceniczny tworzony przez VJów, to chyba najciekawsza część zeszłorocznego LUNCHMEAT, wykazującego się tu zmysłem kuratorskim.
Zaproszony na 14 dni Romain Tardy alias Aalto (związany ze zną grupą AntiVJ), zaprojektował powierzchnię sceny i mapping na ten nietypowy 3D ekran- tworząc ciekawą instalację do występu Nosaj Thing. Zobaczcie krótką relację z procesu twórczego.

Nosaj Thing vs. Aalto @ LUNCHMEAT 2010 from ...::LUNCHMEAT::... on Vimeo.

19 lutego 2011

Mapping Festival | Zoo/Usine, Genewa, 19-29 maja 2011


Mapping Festival to przedsięwzięcie polegające na budowaniu relacji VJingu z innymi sztukami. W poprzednich latach VJing łączono np. z performancem, dla którego wytwarzano cyfrowe rzeczywistości, a także kreowano instalacje złożone z przedmiotów i obrazów przygotowywanych podczas wydarzenia.

http://www.mappingfestival.ch/

18 lutego 2011

Dawid Lesiak - nowy współtwórca bloga share.warsaw

Pisanie pracy o VJingu, miało dla mnie szczególne znaczenie z wielu powodów. Uruchomiło całe domino miłych spotkań z kreatywnymi ludźmi i działań, w tym właśnie powstanie polskiej odnogi globalnego ruchu share.global - czyli naszego lokalnego share.warsaw - jamu audiozizualnego ze streamingiem. Reaktywacja spotkań już niebawem:)

Chciałabym przedstawić Wam nowego współtwórcę bloga share warsaw - Dawida Lesiaka.

Dawid Lesiak - (1987) absolwent kulturoznawstwa na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Publikuje w e.CzasieKultury. Pisze pracę magisterską o VJingu.

Myślę, że czas otwierzyć się na taką współpracę, z korzyścią dla wszystkich, których interesują nowe media, VJing. SHARE - czyli idea dzielenia się wiedzą, współtworzenia - zaistnieje tu dodatkowo, przeniesiona na bloga.

16 lutego 2011

Immersja trochę inaczej

Dziś sztuka kinetyczna posługuje się innymi środkami niż w poł. XXwieku. Jej immersyjność wzrosła o interaktywność.

Jak pisze Katarzyna Boratyn w artykule "Światło i ruch" (Arteon nr 12 (128)):
Dzieło sztuki, które zmiania się w czasie, przynosi niespodziewane rozwiązania. Rodzą się nieuchwytne, bo trwające zaledwie ułamek sekundy, formy.

Czas i zmienność - jest wyznacznikiem dzisiejszej sztuki tworzącej środowisko bodźców dla zmysłów.
Ruch - to właśnie czwarty wymiar sztuki.

A oto jeden z przykładów świetlnej, audiowizualnej sztuki kinetycznej.
Documentation of the first public exhibition of the Ocean of Light hardware, Surface, at the Kinetica Art Fair, London, February 2010. Surface uses minimal visuals and sound to evoke the essence of character and movement. Autonomous entities engage in a playful dance, negotiating the material properties of a fluid surface.

Ocean of Light uses a 3D grid of individually addressable LED lights to evoke presence and movement in a physical space that participants can walk through and view from any angle.

The Ocean of Light project is a collaborative research venture, led by Squidsoup.

Ocean of Light: Surface at Kinetica 2010 from squidsoup on Vimeo.

Chopin - Pole widzenia/ Pole słyszenia / reportaż video

Przyznam, że jestem pozytywnie zaskoczona, zarówno interpretacją współczesną Chopina, jak i poziomem tych prac. Zmieniłabym tylko relację z publicznościa:) trochę przestrzeń wydarzenia...

Ideą przewodnią audiowizualnego festiwalu jest INTERPRETACJA MUZYKI FRYDERYKA CHOPINA. Wydarzenie koncentruje się wokół fenomenu kompozycji wybitnego Polaka zestawionych ze sztuką nowych mediów. Wielopłaszczyznowość inspiracji muzyką Chopina zawrze się w jej ścisłej relacji ze sztukami wizualnymi, a innowacyjny charakter festiwalu określi jej związek z aktualnymi trendami w sztuce, takimi jak: DVJ-ing, instalacje interaktywne czy multimedia.


zródło: CSW Toruń